بعدی
like

محمدرضا شفاه محصول کدام خم رنگرزی حوزه هنری است؟!

‏. ‏(‏۹-‏مهر-‏۱۳۹۸)

آرت کافه-مهر: علی ملاقلی‌پور این روزها در تدارک ساخت یک سریال کمدی برای شبکه سه سیماست. محمدرضا شفاه نیز تهیه‌کنندگی این مجموعه را بر عهده دارد . این سریال در باشگاه فیلم سوره ساخته می‌شود.


یادداشت علی ملاقلی‌پور   شبکه سه سیما محمدرضا شفاه  حوزه هنری ملانصرالدین

ملانصرالدین:ساخت فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی توسط حوزه هنری قابل تقدیر است،اما توسط چه کسانی و برای رسیدن به چه اهدافی؟آیا ازهمه تهیه کنندگان،کارگردانان و فیلمنامه نویسان این مملکت دعوت شده یا می شود تا آنان هم در این پروژه ها مشارکت کنند؟
علی ملاقلی‌پور فرزند رسول ملاقلی پور کارگردان توانا و دوست داشتنی ایران است،او هم مانند پدرش قابل احترام است،اما علی یک هزارم توانایی های پدرش را ندارد،شاید بعدها به گردپای پدر مرحومش برسد،ولی در حال حاضر بسیار فاصله دارد.آیا حوزه هنری با این همه سازمان های ریز و درشت و افراد کت و شلوار اتو کرده اش،نتوانسته در کل ایران کارگردانی بهتر از علی ملاقلی پور برای ساخت سریال پیدا کند؟
حوزه هنری و باشگاه فیلم سوره اش،شایسته سالاری پیشه گرفته اند یا بین خودی و غیر خودی ها دوباره مرزبندی کرده اند؟در حال حاضر در عرصه سینما و تلویزیون،تهیه کنندگان،کارگردانان و فیلمنامه نویسان بیکاری وجود دارد که بسیار تواناتر هستند،چرا برای آنان زمینه تولید را فراهم نمی کنند؟!
محمدرضا شفاه مدتی است که به مدد حوزه هنری و سازمان سینمایی اش به عنوان تهیه کننده نامش بر سر زبان ها افتاده است!پیشینه هنری وی چیست و از کجا وارد این عرصه شده است؟با حمایت و هدایت چه کسی عنان تهیه کنندگی سازمان سینمایی حوزه را در دست گرفته است؟
فیلم هایی که شفاه با بودجه مردم تهیه کنندگی آن را به عهده داشته،چه دستاوردی برای سینمای ایران و حوزه هنری داشته اند؟ آیا این فیلم ها برای این سازمان آورده مالی و فرهنگی داشته؟!
واقعا محمدرضا شفاه محصول کدام خم رنگرزی حوزه هنری و سازمان سینمایی آن است که بر تمام تهیه کنندگان کاربلد و بیکار عرصه سینما و تلویزیون ترجیح داده شده است؟!
@nasrodinmolla