بعدی
like

ساخت انیمیشن سینمایی «رودابه و البرز»

‏. ‏(‏۳۰-‏آذر-‏۱۳۹۷)

تولید انیمیشن سینمایی «رودابه و البرز» با کارگردانی منصور آناهیده با تکیه بر مضامین شاهنامه فردوسی و با نگاهی ملی گرایانه آغاز شد.

به گزارش آرت کافه،ساخت انیمیشن سینمایی «رودابه و البرز» با کارگردانی منصور آناهیده با تکیه بر مضامین شاهنامه فردوسی و با نگاهی ملی گرایانه شروع شد.


سینما انیمیشن سینمایی  رودابه و البرز   منصور آناهیده شاهنامه فردوسی

این اثر سینمایی با نگاهی ملی و در راستای تلاش برای خود کفائی در تولید محصولات فرهنگی و اقدام در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی و نیز کارآفرینی با همسویی در چشم اندازهای دستیابی به رشد همه جانبۀ پایدار در کشور در قالب فیلمی فاخــر ( انیمیشن _ زنده ) در دست تهیه است.

در تولید این اثر انیمیشن سینمایی گروه کاری با نظر به گـسترش آینده و تیم هنـری، گروه کارگردانی، مشاوره و هدایتــگری، گروه متخصصان هنــری، صدا پیشـگان و بازیـگری و بازی سازی، گروه انیمیتـورهـای فـنـی و هنـری و حرفـه ای در کـشور و خارج از کـشور، گروه تولیـد و پس از تولـید در کنار یکدیگر به محصولی در شان جامعه هنری و مردم ایران می اندیشند.

این پروژه با هدف اشاعه ارزش های اصیل و والای فرهنگ ایرانی - اسلامی در کشور و جهان، ایجاد سطح شایـسته ای از اسـتاندارد کیـفی تولـید این فیـلم فاخـر (انیمـیشن- زنده) با نام« رودابــه و البــرز» در کـشور و سایر کـشورهای جـهان، جذب استقبال حـداکـثری طیف های مخـتلف بیننده در کـشور و جـهان در گام نخست، ایجاد زمیـنه مناسب و فعـال اشـتغال زایی برای فرصت های شـغلی ناشی از محـبوبیت این فیـلم سینمـائی تولیـد شده ، رونق و ترویج تولید محـصولات رسـانه ای و تجـاری مبتـنی بر انیـمیشن، سو گیری و تجربه انـدوزی برای ارتـقاء معیـارهای جـهان هنـر و صنعت سینمای انیـمیشن، زمینه سازی برای به دست آوردن سهمی از فـروش این گونه محـصولات در بازارهای جـهانی فـیلم آغاز به کار کرده است.

این انیمیشن بلند سینمایی براساس روایتی لطیف و پویا طراحی شده که ماجـراهای آن در دو جهـان متفاوت و در زمان های گذشته و حال با پیامی برای نـسل های بـعدی در فـرمی بسیـار گیـرا اتفـاق افتاده و رخ میـ دهد.

بخـش های اصـلی روایت در این فیلـم که برگرفتـه از افـسانه های برجـستـۀ شاهــنامه ابوالقــاســم فـــردوسی است با قسمت های تکمیلی و زنده آن با توجه به مسائل مطـرح در دوران کنـونی ایران و جهان تصنیف می‌شود.