بعدی
like

نمایش «سازدهنی» امیرنادری در روز جهانی کودک

‏. ‏(‏۱۶-‏مهر-‏۱۳۹۸)

فیلم خاطره‌انگیز «ساز دهنی» با کارگردانی امیر نادری از تولیدات موفق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در موزه سینما اکران می‌شود.

به گزارش آرت کافه،فیلم سینمایی خاطره‌انگیز «سازدهنی» که از محصولات امور سینمایی کانون پرورش فکری در سال ۱۳۵۲ است، با گذشت نزدیک به نیم قرن از تولید آن، روز ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در موزه سینما اکران می‌شود.


سینما  ساز دهنی    امیر نادری  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

«ساز دهنی» در زمره فیلم‌های موفق سینمای کودک است که پیش‌تر مدال طلای شهر جیفونی در سال ۱۳۶۹ و جایزه گریفون برنزیو یادبود دومنیکو مکولی را، در همین سال از آن خود کرده است.

مسعود گودرزی، مهدی جوادی، شهلا درویشی، محمود وفابخش، اسحاق احمدزاده، عباس رئیسی، جمعه طنین، یعقوب و محمد مرادزاده، عباس پوراحدی و جمعه وفابخش از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

هفت فیلم خاطره‌انگیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با هفته ملی کودک، در برنامه‌ای با عنوان «یک هفته با سینمای کانون» به نمایش در می‌آید.

تاکنون فیلم‌های «باشو غریبه کوچک»، «دونده» و «خمره» در معرض دید عموم قرار گرفته است. «سازدهنی»، «رهایی» و «عمو سیبیلو» و «مسافر» از دیگر عنوان‌های این فیلم‌ها هستند.

علاقه‌مندان به سینمای کودک می‌توانند به مناسبت هفته ملی کودک از ۱۳ تا ۱۸ مهر سال ۱۳۹۸ همه روزه ساعت ۱۸ با حضور در موزه سینما واقع خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، باغ فردوس به تماشای این آثار بپردازند.

بلیت تماشای این فیلم‌ها از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.cinematicket.org ارایه می‌شود.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «آینده را باید ساخت» و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.
@nasrodinmoll