بعدی
like
با انتشار نامه ای صورت گرفت

گلایه صنف تدارکات سینما از سعید روستایی

‏. ‏(‏۴-‏اسفند-‏۱۳۹۷)

در پی توهین و فحاشی سعید روستایی کارگردان فیلم «متری شیش نیم» در پشت صحنه این فیلم به عوامل زحمت کش صنف تدارکات، هیات مدیره این انجمن، نامه گلایه آمیزی را منتشر کرد.

به گزارش آرت کافه، در این نامه آمده است: به رغم تلاش ها و زحمات طاقت فرسای افراد این صنف در ساخت آثار متاسفانه نگاه منصفی به این قشر زحمتکش و پرتلاش از اهالی سینما وجود ندارد و تمام تلاش های آنان از پیش تولید تا پس تولید به چشم و نظرها نمی آید و قضاوت های عادلانه ای در نقش آنان در تولید یک فیلم وجود ندارد.
از این رو و بدین وسیله مراتب اعتراض مجید امانی زاده رییس این صنف را از این بابت اعلام داشته و از نگرش نادرست بعضی از همکاران شدیدا اظهار گلایه مندی می کنیم.امید است که با درک و فهم کسانی چون این فیلمساز جوان سینما از تکرار بعدی چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.
احترام تک تک عوامل واجب است .پله ترقی و موفقیت فیلمسازانی چون شما ، همین افراد پشت دوربین هستند،اگر قرارباشد در هر پروژه ای عده ای را از خود دور کنید مطمئن باشید خیلی زود از چرخ گردان فیلمسازی سقوط خواهید کرد.
وی باید بداند که اگر زحمات گروهی ، خصوصا عوامل تدارکات نباشد امثال او و بزرگ تر از او قادر نخواهند بود حتی یک پلان فیلم بگیرند که اگر چنین باشد ما با سینما خداحافظی خواهیم کرد.
اگر از سوی جناب روستایی دلجویی و عذرخواهی از این صنف صورت نگیرد در فیلم بعدی وی هیچ فردی به عنوان تدارکات اجازه کار با پروژه وی را نخواهد داشت تا ببینیم چگونه خواهد توانست بدون زحمات دیگران نام خود را بدرخشاند.
چندین نفر از کارگردان های شاخص و پرکار و تهیه کننده های بزرگ سینما از دل گروه تدارکات بیرون آمده اند، ولی به جرات می توان گفت در عمل هیچ کارگردانی نمی تواند به صورت حرفه ای و تخصصی، درایت های خاصی که یک مدیر تدارکات دارد را داشته باشد.
بدیهی است احترام به تک تک اعضای تدارکات اعم از مدیر ، دستیاران و همیاران تدارکات از سوی همه همکاران در صنوف مختلف فیلمسازی واجب است. تدارکات یکی از ستون های اصلی فیلمسازی به حساب می آید که هرچه این ستون قوی تر باشد کار سهل تر و کم هزینه تر پیش خواهد رفت ،تمام فشارها و خواسته های گروه ها و عوامل به دست این زحمتکشان مهیا می شود ، از پذیرایی گرفته تا آماده سازی تمام بخش ها و ارتباطات بین ارگان ها و افراد مختلف مثل صاحبان لوکیشن ، خودرو ، هنروران و غیره برعهده تیم تدارکات است.
باید بدانید در این چندسال اخیر صنف مدیران ودستیاران تدارکات در کنار پیشکسوتان صنف ، افراد جوانی هم سن وسال شما را که دارای مدارک تحصیلی بالا و همچنین ذکاوت خاصی هستند را جذب کرده و هدف ارتقای کیفیت کار و همچنین شخصیت بخشیدن به این صنف ضعیف و زحمتکش هست.این را همه باید بدانند تدارکات فقط ارائه سرویس پذیرایی و حمل و نقل نیست ،یک مدیر تدارکات با چیدمان دستیاران وهمیاران خود مسوولیت های فراوانی را برعهده می گیرد تا یک کار به ثمر بنشیند.دستمزد گروه تدارکات درمقابل سنگینی و مسوولیت هایی که بر عهده دارند و دستمزدهای امثال شما بسیار ناچیز و محقر است.
با تلاش و تصمیمات مدیرعامل و هیات مدیره خانه سینما در آینده افرادی در گروهای فیلمسازی به عنوان تدارکات مجاز به حضورند که عضو رسمی صنف مدیران و دستیاران تدارکات باشند .