بعدی
like

تقدیر از علیرضا رضاداد،یعنی چه؟!

‏. ‏(‏۱۵-‏مرداد-‏۱۳۹۸)

آقای علیرضا تابش که اهل حاشیه نبودی،تقدیر از علیرضا رضاداد در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان یعنی چه؟!

آرت کافه-ملانصرالدین:مرسوم است در سطح جهان که در مراسم های مختلف و به بهانه های گوناگون از مردان و زنانی که در زمینه کمک به پیشرفت علم،هنر،ادبیات و... کشورشان انجام داده اند تقدیر کنند، تا هم قدر شخص تلاشگر دانسته شود و هم تشویقی باشد برای دیگران،به خصوص نسل جوان که بر تلاش خویش بیفزایند تا مایه افتخار خانواده و مملکت خویش شوند.
همه جای جهان،حتی بورکینافاسو و کشورهایی که حتی روی نقشه با چشم مسلح نیز به سختی دیده می شوند،منظورشان از تقدیر و تجلیل این است،الا ایران!
در کشورما بسیار پیش می آید که به جای تقدیر از فرد لایق از نالایق تقدیر و تجلیل می شود!با این کار به مردم و جوانان می فهمانند که هرگز برای رسیدن به آمال خویش به خود زحمتی نداده و تا می توانند کارخرابی بالا آورده و دست گل به آب دهند،اگر چنین کنند هم موفق خواهند شد و هم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت!
آقای علیرضا تابش که اهل حاشیه نبودی،تقدیر از علیرضا رضاداد در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان یعنی چه؟!
چه کار درخشان،حتی سوسویی از ایشان در عرصه سینمای ایران و کودک دیده یا شنیده اید که قابل تقدیر شده باشد؟یک نمونه بیاورید،فقط یک نمونه!
مدیر فارابی بودند چه دستاوردی داشتند غیر از دو تکه کردن جشنواره فیلم فجر ایران؟این تقدیر دارد یا توبیخ؟!
برای سینمای کودک که چند دوره دبیرش بودند چه کردند؟سینمای کودک به کجا رسید غیر از فلاکت و نیستی؟تجلیل دارد؟!
الان هم که مشاور اعظم سازمان سینمایی هستند ،چه مشورت مفیدی به رییس تازه کار سازمان سینمایی داده اند که قابل تقدیر باشد؟تمام مشاوره هایش آسیب زننده بوده و هست.دو پاره کردن جشنواره فیلم فجر ثابت کرد که ایشان کمر به قتل سینمای ایران بسته است و با تمام توان به دنبال این آرزوست!
تنها زمانی می توان از رضاداد تقدیر کرد که سینمای ایران را ترک کند و دیگر پشت سرش را نیز نگاه نکند.
جناب تابش،می دانیم که از جای دیگری به شما دستور داده اند که چنین کنید،اما در هر صورت با شناختی که از شما داشتیم،انتظار این حرکت نادرست را از شما نداشتیم.با این کار نظر من و دیگر دوستان نسبت به شما خیلی تغییر کرد!


یادداشت علیرضاتابش علیرضارضاداد جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان

@nasrodinmolla