بعدی
like

افتتاح نمایشگاه نقاشی و حجم‌های سارا کشمیری

‏. ‏(‏۲۲-‏دی-‏۱۳۹۸)

نمایشگاه نقاشی و حجم‌های سارا کشمیری با نام «اندرونی» در گالری ژاله افتتاح ‌شد.

به گزارش آرت کافه،مجموعه‌ای از آثار نقاشی، حجم و چیدمان سارا کشمیری در گالری ژاله به نمایش درآمد.


هنرهای تجسمی نمایشگاه  نقاشی   حجم‌  سارا کشمیری   اندرونی    گالری ژاله

آثاری که در گالری به نمایش درآمده است گاه قاب‌هایی هستند که به دیوار نصب‌شده‌اند و گاه نقاشی‌ها داخل چمدانی حبس شده و تحت‌فشار هستند. حجم‌ها نیز در واقع قطعاتی از چوب هستند که فرم‌هایی را در خود دارند و سپس این فرم‌ها توسط هنرمند به فیگورها و اشکال قابل‌تشخیص تبدیل‌شده‌اند. همه نقاشی‌ها و حجم‌های این مجموعه با کلاژی از قطعات فلزی همراه هستند که اگرچه بیشتر آنها ضایعاتی بی‌ارزش هستند، اما در راستای مفهوم اثر انتخاب شده‌اند.

ساراکشمیری درباره شکل‌گیری مجموعه «اندرونی» گفت: دغدغه من در این آثار نمایش آن احساسی است که یک زن در موقعیت‌های مختلف دارد. در واقع قصد داشتم در این مجموعه با خودم روبه‌رو شوم. به نظر من مشکلاتی که یک شخص در جایگاه‌های مختلف دارد، می‌تواند باعث شود او ماسکی به چهره بزند و شخصیت دیگری از خود نشان دهد، اما در این آثار سعی کردم درونیات انسان و چهره واقعی او را نشان دهم.

او درباره دلیل استفاده از چوب در ساخت مجسمه‌ها توضیح داد: به چوب علاقه زیادی دارم و احساس می‌کنم زمانی که در طبیعت هستم خود واقعی من بیشتر دیده می‌شود. به همین دلیل از چوب در آثارم استفاده کردم و با توجه به فرم طبیعی قطعات چوب، حجم‌هایی را طراحی کردم. پس ‌از آن روی حجم‌ها را نقاشی کردم ،چون احساس می‌کردم که اضافه شدن نقوش می‌تواند مرا به هدفم نزدیک‌تر کند.

کشمیری درباره کلاژ قطعات فلزی روی آثار گفت: فلز را به دلیل تضادی که با چوب دارد به کار بردم و احساس می‌کردم این دو عنصر می‌توانند در کارها تقابلی با هم داشته باشند. با توجه به موضوع هر اثر از اشیاء گوناگون استفاده کردم و به دنبال فلزاتی گشتم که شکل مورد نظرم را نشان دهد.

نمایشگاه مجسمه، نقاشی و چیدمان «اندرونی» تا ۲۹ دی ۱۳۹۸ درخیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک ۳ برپاست.

علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.
@nasrodinmolla