بعدی
like
یادداشت

عناد صداوسیما با کارلوس کیروش و تیم ملی یا خودسری مجریان ورزشی!؟

‏. ‏(‏۵-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

رییس سازمان صداوسیما و مدیران ریز و درشت آن بدانند و آگاه باشند،مردم ایران تمام مخالفت ها و عناد ورزی هایی را که توسط مجریان و مهمانان برنامه های ورزشی علیه کارلوس کیروش قهرمان و تیم ملی ایران انجام می شود از چشم آنان می بینند

آرت کافه-سیدرضااورنگ:شرکت در مسابقات ورزشی و کسب افتخار در این تورنمنت ها،باعث افزایش غرور ملی و نشاط مردمی است.اکثر کشورهای جهان برای رسیدن به این مهم،همواره تلاش دارند تا با حمایت مالی و معنوی از تیم های ورزشی، ورزشکاران و مربیان مملکت خویش، به این هدف دست یابند.
رسانه های تصویری،شنیداری و مکتوب از مهم ترین عناصر برای تشویق و حمایت از تیم های شرکت کننده در مسابقات مهم بین المللی هستند.در ایران گاهی برعکس این رفتار می شود و برخی از رسانه ها به جای حمایت از مربیان و تیم های ورزشی برای کسب موفقیت ،تمام تلاش خود را به خرج می دهند تا این پیروزی حاصل نشود!
صداوسیمای جمهوری اسلامی برای پخش زنده مسابقات ورزشی،به خصوص فوتبال که بسیار پرطرفدار است،همواره سعی کرده به هر طریقی که شده،حتی پخش و ارتباط موبایلی این رویدادها را روی آنتن ببرد.
بازی های تیم ملی فوتبال را که برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران،بسیار هماهنگ،باقدرت،تاکتیکی و تکنیکی بازی می کند را نیز تلویزیون پخش کرده و می کند،اما در تورنمنت مهم جام ملت های آسیا که بسیار مهم و سرنوشت ساز است،مسابقات را پخش،اما مجریان ورزشی و مهمانان خاصی که برای حضور در برنامه های مخصوص این بازی ها دعوت می شوند،اغلب به صورت هدایت شده ،عناد شدیدی با کارلوس کیروش و تیم سربلندش ورزیده و به جای حمایت کارشکنی می کنند!
جواد خیابانی که همواره با گریه های غیر واقعی سعی دارد عرق ملی خود را به بینندگان القا کند،امروز دستش برای همه رو شده و حنایش دیگر رنگ ندارد.این مجری آن قدر نسبت به مربی سرافراز و مدبر ایران بابت فسخ یک قرارداد، کینه به دل دارد که این دشمنی از چشمانش بیرون زده و مدام بر زبانش جاری می شود!خیابانی، کسی که دیروز برای پیروزی تیم ایران بر مالدیو فریاد پیروزی می کشید و اشک شوق می ریخت،امروز از ته دل آرزو دارد تیم ملی ایران و کارلوس کیروش افسانه ای طعم شکست را بچشند تا او و دیگرانی که چون وی فکر می کنند و کینه به دل دارند،این بار برای شکست ایران شکست ناپذیر پایکوبی کرده و جیغ بنفش بکشند!
مجریان ورزشی،به ویژه خیابانی، مدام با سوالات خود مهمانان را به سمت و سویی هدایت می کنند تا آنان از کیروش و تیم ملی انتقاد کرده و پیروزی های آنان را کم ارزش جلوه دهند.
کار به جایی رسیده که مجری تازه از تخم درآمده نیز پنجه بر صورت کیروش بزرگ می کشد!مجریان تازه به دوران رسیده ای هم که به زور پول و پارتی وارد برنامه های ورزشی شده اند،طبق دستور شمشیرهای خود را برای کیروش و تیم ملی از رو بسته اند،«ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/عرض خود می بری و زحمت ما می داری»! این شعر حافظ شیرین سخن برای وصف حال چنین افرادی سروده شده است،چون در طول تاریخ از این مگسان بسیار بوده و خواهند بود.
در برنامه ای دیگر،افشین پیروانی که ماجرای اخراجش از تیم ملی را صغیر و کبیر می دانند،با وقاحت به ساحت مربی تیم ملی جسارت می کند!این بازیگر اگر عرق ملی داشت برای باخت ایران مقابل بحرین ضعیف،آن هم با آن خفت ،باید «هاراگیری» می کرد که جرات این کار را نداشت!پیروانی زمانی با حمایت مسوولان وقت فوتبال دفاع تیم ملی شد که بازیکن قابلی در این پست وجود نداشت،وگرنه محال بود، حتی ضعیف ترین مربی فوتبال وی را به بازی بگیرد.کار به جایی رسیده که این فوتبالیست کاملا معمولی نیز علیه کارلوس کیروش باغیرت دست به خنجر شده است!
فوتبالیست دیگری که کاملا نسبت به گذشته دچار دگردیسی معنوی و غیر معنوی شده،وقیحانه می خواهد که پس از بازگشت تیم ملی از بازی های جام ملت های آسیا،با کیروش قرار داد نبندند!یکی نیست به این موجود دگردیسی شده بگوید،تو که هستی که برای مردم و فدراسیون فوتبال ایران تکلیف تعیین می کنی؟!
از این دست مسایل و دشمنی های دیرینه و پرکینه توسط برخی اشخاص بی ریشه تیشه به دست با افرادی چون کارلوس کیروش افسانه ای و مرحوم پرویز دهداری بزرگ وجود داشته و خواهد داشت.کار این افراد ناتوان فقط سنگ انداختن از فاصله دور است.
تمام منتقدان کینه ورز کارلوس کیروش بزرگ، این مهم را بدانند و آویزه گوش شان کنند که مردم سربلند و وفادار ایران زمین، این مربی باغیرت را دوست دارند و به او عشق می ورزند،چه وی در ایران بماند و چه نماند،عشق و علاقه مردم به او همواره باقی و در گوشه دل های بزرگ و بی کینه شان جای خواهد داشت.
ای کسانی که همیشه به دروغ دم از غرور ایرانی و عرق ملی می زنید،بدانید که عرق و غروری را که کارلوس کیروش حماسه ساز به ایران و تیم ملی دارد،شما یک در میلیون آن را نداشته و نخواهید داشت.کیروش به تیم ملی و مردم ایران غرور ملی را بازگرداند،شما چکار کردید؟!
رییس سازمان صداوسیما و مدیران ریز و درشت آن نیز بدانند و آگاه باشند،مردم ایران تمام مخالفت ها و عناد ورزی هایی را که توسط مجریان و مهمانان این برنامه ها علیه کارلوس کیروش قهرمان و تیم ملی ایران انجام می شود از چشم آنان می بینند،اگر چنین نیست،مجریان خاطی را برکنار و افرادی کارکشته را به جای شان بگمارید که بیطرف و صاحب عرق ملی باشند.باید محور تمام برنامه ها حمایت از تیم ملی ایران و مربی زحمتکش آن باشد تا آنان بتوانند در این دوبازی آخر و سرنوشت ساز،بعد از حدود ۵۰ سال،جام ملت های آسیا را با خود به کشور بیاورند تا شادی و لبختد غرور را دوباره به مردم بزرگ ایران بازگردانند.اگر این تغییر صورت نگیرد،زاویه مردم با تلویزیون،بیش از پیش خواهد شد.
خدا حفظ کند کارلوس کیروش و تیم غرور آفرینش را که غرور ملی و غیرت ایرانی را زنده کرده و به تمام جهان نشان دادند.
خدا نبخشد آنانی را که چشم دیدن این مربی بزرگ و بازیکنان جنگنده او را ندارند که نخواهد بخشید.


یادداشت سیدرضااورنگ کارلوس کیروش خیابانی تلویزیون



یادداشت سیدرضااورنگ کارلوس کیروش خیابانی تلویزیون



یادداشت سیدرضااورنگ کارلوس کیروش خیابانی تلویزیون



یادداشت سیدرضااورنگ کارلوس کیروش خیابانی تلویزیون