بعدی
like
تقاضای ۲۱ فیلم برای اکران عید

سخنگوی «کارگروه اکران»:هفته آینده فیلم ها بررسی و نتیجه نهایی اعلام می شود

‏. ‏(‏۶-‏اسفند-‏۱۳۹۷)

فیلم های اعلام شده در جلسه امروز شورا ۲۴ فیلم بودند که بسیاری از آنها در همان مذاکرات اولیه حذف شدند.

به گزارش آرت کافه،سخنگوی «کارگروه اکران» با بیان اینکه ۲۱ عنوان فیلم برای اکران نوروزی کاندید شده‌اند گفت : اولویت بر حضور تمام ژانرهای سینمایی در بسته نوروزی است و مانند سال گذشته ۷ سرگروه سینمایی اعلام خواهند شد تا هفته آینده این فیلم ها بررسی و نتیجه نهایی آنها اعلام شود.


سینما  متری شیش و نیم    تگزاس۲     شبی که ماه کامل شد    زندانی‌ها    دیدن این فیلم جرم است    ایکس لارج

فیلم های اعلام شده در جلسه امروز شورا ۲۴ فیلم بودند که بسیاری از آنها در همان مذاکرات اولیه حذف شدند. در میان فیلم هایی که پخش کننده دارند فیلمیران با دو فیلم «رحمان ۱۴۰۰» و «سامورایی در برلین»، خانه فیلم با «متری شیش و نیم»، نیکان فیلم با «تگزاس۲» نورتابان با «شبی که ماه کامل شد»، حوزه هنری با «زندانی‌ها» و «دیدن این فیلم جرم است»، پویا فیلم با «ایکس لارج»، هدایت فیلم با «زیرنظر»، فیلمسازان با «درخونگاه» و «کار کثیف»، سیمای مهر با «پیشونی سفید۳» و «غلامرضا تختی» و دو پخش تازه آفرین فیلم با «ژن خوک» و «نمایش گستران» با «چهارانگشت» حضور دارند

فیلم های «زیر نظر»، «ژن خوک»، «ایکس لارج»، «متری شیش و نیم»، «چهارانگشت»، «رحمان ۱۴۰۰» و یکی از گزینه های حوزه هنری ۷ فیلمی هستند که با سرگروه های حال حاضر به توافق اولیه رسیده اند، اما چند عامل این ترکیب را تغییر می دهد.

یک فیلم کودک و نوجوان به احتمال فراوان در این جمع حضور دارد . همین مسئله شانس «پیشونی سفید۳» را بالا برده. همچنین احتمالا تعداد کمدی ها از دو فیلم بیشتر نمی شود. تنوع ژانر و همچنین صدور پروانه نمایش تعدادی از فیلم ها تعیین کننده ترکیب نهایی اکران نوروز است. احتمالا هر پخش کننده اجازه اکران دو فیلم خواهد داشت و اکران همزمان «پیشونی سفید۳» و «غلامرضا تختی» ممکن است.

دو سرگروه سینمایی هم در آستانه تغییر قرار دارند که همین مسئله روی ترکیب فیلم ها تاثیرگذار خواهد بود.
منبع:cinemadaily