بعدی
like
همزمان با دوسالانه هنر

بنکسی،‌ اثرش را در ونیز به نمایش گذاشت

‏. ‏(‏۳-‏خرداد-‏۱۳۹۸)

بنکسی، هنرمند ناشناس بریتانیایی،اثر جدید هنری خود را در وسط شهر ونیز ایتالیا به نمایش گذاشت.

به گزارش آرت کافه،درویدیویی که بنکسی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده ،‌ نوشته این اثرش را که از چندین تابلو تشکیل شده، همزمان با آغاز کار دوسالانه هنرهای معاصر ونیز به نمایش گذاشته است.


هنرهای تجسمی بنکسی   اینستاگرام ونیز دوسالانه هنر بریستول

دو سالانه ونیز قدیمی‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه هنرهای معاصر است که هر دو سال یک بار در شهر ونیز ایتالیا برگزار می‌شود. این نمایشگاه امسال از ۱۱ ماه مه آغاز شده و تا ۲۴ نوامبر ادامه خواهد داشت.

اثر بنکسی که در وسط میدان شهر ونیز به نمایش گذاشته شد؛‌ در چند قاب یک کشتی مسافربری خیلی بزرگ را در حالی که قایق‌های پارویی بلند و دراز سنتی ونیز (گوندولا) در اطرافش شناور هستند،‌ نقاشی کرده است.

او سعی کرده در یک مجموعه تابلو، مسئله ظاهرشدن کشتی‌های مسافربری غول‌پیکر در کانال‌های آبی این شهر قدیمی را به تصویر بکشد.

بنکسی نام مستعار هنرمندی بریتانیایی است که گفته شده متولد و بزرگ شده شهر بریستول در انگلستان است.

چهره و هویت این هنرمند افشا نشده ،اما دیوارنگاری‌های او با موضوع های اجتماعی و سیاسی شهرت جهانی دارد.

بنکسی در اوایل دهه ۱۹۹۰ کار دیوارنگاری را روی دیوارهای بریستول شروع کرد. او سال ۲۰۱۰ برای کارگردانی فیلم «خروج از یادگاری فروشی» نامزد جایزه اسکار بود، ولی در مراسم حاضر نشد.

بنکسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت با وجودی که دوسالانه هنر ونیز معتبرترین نمایشگاه آثار هنرهای معاصر است، اما او به دلایلی هرگز به آن دعوت نشده است.