بعدی
like

برگزاری نشست شورای سیاستگذاری جشنواره‌ فیلم کوتاه موج

‏. ‏(‏۲۳-‏آذر-‏۱۳۹۷)

نشست شورای سیاست گذاری این جشنواره در سازمان منطقه آزاد کیش (دفتر تهران) برگزار شد.

به گزارش آرت کافه،نشست شورای سیاستگذاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج با حضور جعفر صانعی مقدم، مجید برزگر و مهدی قربان پور به عنوان اعضای اصلی شورا و ابراهیم حصاری به عنوان دبیر جشنواره برگزار شد و در خصوص ابعاد مختلف برگزاری سومین دوره‌ این جشنواره گفت و گو و همفکری شد.


سینما جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج   جعفر صانعی مقدم  مجید برزگر  مهدی قربان پور

در جلسه‌ اخیر شورای سیاستگذاری جشنواره‌ موج، به خاطر اهمیت مرحله‌ انتخاب تصمیم بر این شد که تعداد اعضای هیات انتخاب بخش داستانی و مستند جشنواره به ۵ نفر افزایش پیدا کند تا آثار بخش مسابقه با حساسیت و دقت بیشتری گزینش و انتخاب شوند. طبق اعلام ابراهیم حصاری دبیر جشنواره، هفته‌ آینده اسامی اعضای هیات انتخاب بخش داستانی و مستند این دوره از جشنواره در مراسمی به همراه رونمایی از پوستر اطلاع رسانی خواهد شد.تمام اعضای هیات انتخاب این دوره جشنواره از افراد فعال حوزه‌ فیلم کوتاه و سینما به شمار می‌آیند که در سال های اخیر در این عرصه خوش درخشیده‌اند.

جعفر صانعی مقدم در خصوص موضوعات این دوره از جشنواره با اشاره به مستعد بودن واژه‌ دریا برای تولیدات هنری گفت: فیلمسازانی که آثارشان به گونه‌ای به انسان و دریا، صید و ماهیگیری، دریا و صنایع دریایی، افسانه های دریا و متون قدیمی و ... اشارات مستقیم و یا ذهنی دارند، می‌توانند آثارشان را در سایت جشنواره به ثبت برسانند.

در ادامه مجید برزگر عضو دیگر شورای سیاستگذاری جشنواره در مورد موضوع سفر توضیح داد: سفر مقوله‌ گسترده‌ای است که می‌تواند حوزه‌هایی چون تولد، مرگ و یا حتی سفرهای ذهنی را نیز شامل شود.

وی افزوده : علاوه بر مفهوم اصلی سفر که به جابه جایی از مکانی به مکان دیگر اشاره می‌کند، مواردی چون مهاجرت، فیلم‌های جاده‌ای و غیره، همگی در قالب این موضوع جای می‌گیرند.

در پایان این نشست مهدی قربانپور نیز با اشاره به موضوعات این جشنواره به تفصیل به بخش گردشگری پرداخته و گفت: موضوعاتی چون اکوتوریسم یا طبیعت‌گردی و بوم‌گردی، گردشگری فرهنگی و هنری، گردشگری سلامت، ماجراجویی و ... ابعاد دیگر موضوع گردشگری به شمار می‌آیند که امیدوار هستیم در این دوره از جشنواره شاهد آثار خوب و فاخری در این حوزه باشیم.

علاقه مندانی که فیلم یا فیلمنامه‌ کوتاه با محوریت «سفر»، «گردشگری» و «دریا» دارند تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند آثار خود را در سایت جشنواره www.mowj.kish.ir به ثبت رسانده و آن را به آدرس دبیرخانه‌ (کیش، خیابان سنایی، مقابل مسجد امیر (ع)، ساختمان بساک، طبقه دوم، دبیرخانه سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش، کدپستی: ۷۹۴۱۷۷۳۸۹۹) ارسال کنند.

سومین دوره‌ جشنواره‌ سراسری فیلم کوتاه موج کیش، ۱۰ تا ۱۲ اسفندماه سال جاری با دبیری ابراهیم حصاری و در جزیره‌ زیبای کیش برگزار خواهد شد.