بعدی
like

آقای شفاف ساز،لطفا درباره جشنواره جهانی فجر نیز شفاف سازی کنید!

‏. ‏(‏۲۰-‏مهر-‏۱۳۹۸)

مسائل پشت پرده دو پاره کردن جشنواره بین المللی فیلم فجر را افشا کرده و به همه ثابت کنید که از شفاف سازی نیت خیر دارید.

آرت کافه-ملانصرالدین:شفاف سازی خوب است،به شرطی که نیت از آن سر کار گذاشتن خلق الله نباشد.گاهی شفاف سازی هایی برای رد گم کردن اتفاقات پشت پرده صورت می گیرد که از هر نوع پنهان سازی نیز پنهانی تر است.زیرا آن را زیر قبای بلند شفاف سازی نهان می کنند تا کسی به اصل ماجرا پی نبرد!
شفاف سازی های سازمان سینمایی از این نوع است،یعنی پوششی برای آنچه نباید گفته شود و مردم نباید بفهمند!اهالی رسانه درباره همین شفاف سازی های صوری نیز سوال هایی را مطرح کرده و می کنند که هرگز از سوی حسین انتظامی به آنها پاسخی داده نشده و نمی شود!نام این را چگونه می شود شفاف سازی گذاشت وقتی به سوالات ساده نیز پاسخی نداده و نمی دهند؟!
جدا سازی یکباره و بیرحمانه جشنواره جهانی فیلم فجر از جشنواره بین المللی فیلم فجر از روز اول تا امروز اعتراضات و پرسش هایی را به دنبال داشته که هرگز نه پاسخی به آن اعتراضات داده اند و نه جوابی به این سوالات!
جشنواره کذایی جهانی فجر،به کلافی پیچ در پیچ تبدیل شده که به دست و پای بانیان آن نیز پیچیده و آنان را سردرگم کرده است.از آقای شفاف ساز جناب حسین انتظامی می خواهیم که اگر واقعا اعتقاد به شفاف سازی دارد،اول درباره قضایای پشت پرده جشنواره جهانی فجر و زد و بندهایش روشنگری کند.افشا کند چه کسانی پشت این قضیه بوده و هستند تا جشنواره معظم فیلم فجر را دو پاره کرده و به سوی نابودی بکشانند؟
وقتی رییس سازمان سینمایی با ادامه جشنواره جهانی فجر به خاطر تحمیل بودجه مضاعف موافق نیست،چه کسی یا کسانی نظر خود را به وی تحمیل کرده و می کنند؟ متهم ردیف اول که مشاور اعظم خودشان است،متهمان دیگر را نیز معرفی کند تا همگان با نام و چهره شان آشنا شده و آنها را به عنوان خاطره ای بد و عذاب آور در خاطر خود ثبت کنند.
اختلاف نظر و رو در رویی حسین انتظامی و رضا میرکریمی،برکسی پوشیده نبوده و نیست.زیرا اگر اختلافی وجود نداشت وی همچنان دبیر این جشنواره بود و عواملش دوباره در دل خود قند آب می کردند!
رییس سازمان سینمایی به افرادی پیشنهاد دبیری جشنواره فیلم جهانی فجر را داد،اما همه این پیشنهاد را رد کردند،حتی ابراهیم داروغه زاده که دست رد به سینه هیچ جشنواره ای نمی زند!اگر محمد مهدی عسگر پور که از زمان مدیریتش بر گروه کودک و نوجوان شبکه دو تا ریاست خانه سینما که عملکردش همواره حرف و حدیث هایی به دنبال داشته و دارد،این دبیری را پذیرفته،بی شک یا منافعی برایش دارد یا در معذورات قرار گرفته است! معلوم است که یک جا کار بدجوری می لنگد که چنین اتفاقاتی می افتد.
بهترین راهکار برای برون رفت از این باتلاق و حل مشکل همیشگی جشنواره جهانی فیلم فجر،این است که یک شفاف سازی واقعی انجام شود و دست های پنهان پشت پرده برای همگان رو شده و مشخص شود چه کسانی با اعتلای سینمای ایران و جشنواره بین المللی فیلم فجر مخالف هستند و با آن دشمنی می کنند.
رییس محترم سازمان سینمایی،همه آن شفاف سازی هایی که منتشر کردید،پوششی بود برای پنهان کاری آنچه نباید هویدا بشود،امروز بیایید و با شفاف سازی واقعی، مسائل پشت پرده دو پاره کردن جشنواره بین المللی فیلم فجر را افشا کرده و به همه ثابت کنید که از شفاف سازی نیت خیر دارید.اگر چنین نکنید به ما حق بدهید شفاف سازی های شما را زیر سوال برده و به هیچ وجه آن را باور نداشته باشیم.


یادداشت ملانصرالدین حسین انتظامی سازمان سینمایی جشنواره فیلم فجر جشنواره جهانی فیلم فجر شفاف سازی

@nasrodinmolla