بعدی
like
رییس اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی « یونیمای ایران» خبرداد:

برگزاری دوره آموزشی در جشنواره نمایش عروسکی«ریازانسکی اسمو ترینی»

‏. ‏(‏۲۳-‏فروردین-‏۱۳۹۸)

دکتر اردشیر صالح پور رییس اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی « یونیمای ایران» از برگزاری دوره آموزشی نمایش عروسکی در جشنواره ریازانسکی اسموترینی روسیه خبرداد.

به گزارش آرت کافه،اردشیر صالحپور گفت:برای دستیابی به تبادلی خلاقانه و حرفه ای میان نمایشگران عروسکی سراسر دنیا و برداشتن مرزهای جغرافیایی ، سیاسی و زبانی و به منظور تبادل تجربه و اطلاعات بیشتر ، مرکز یونیمای جهانی همزمان با برگزاری جشنواره نمایش عروسکی ( ریازانسکی اسمو ترینی ) اقدام به برگزاری دوره ای آموزشی خواهد کرد که در آن جوان ترین نمایشگران عروسکی سراسر جهان حضوری همدل و همراه خواهند داشت و پس از آموزش های لازم اثری نمایشی را آماده ودر همان جشنواره اجرا خواهند کرد .


تئاتر اردشیر صالح پور   اتحادیه بین المللی  نمایشگران عروسکی    یونیمای ایران    جشنواره ریازانسکی اسموترینی  روسیه

وی افزود: عنوان این نمایش «همه زیر نور یک ماه زندگی می کنیم» خواهد بود که تجلی و نماد همبستگی هنرمندان عروسکی جهان است .این دوره آموزشی ، هنری تحت نظر دو تن از اساتید عروسکی روسیه ( کونتسا تتیف و ویکتورآنتونف ) بوده واختصاص به نمایشگران جوان زیر ۳۵ سال دارد . زمان برگزاری این دوره آموزشی نیز از ۱۴ تا ۱۸ سپتامیر برابر با ۲۳ تا ۲۷ شهریور ماه سال ۱۳۹۸ خواهد بود .

صالحپور با تشریح فراخوان این برنامه گفت: این دوره آموزشی زمینه مناسبی برای جوانگرایی در نمایش عروسکی و یونیمای جهانی است و برآن است تا زمینه حضور نمایشگران جوان عروسکی را برای آموزش و فراگیری هر چه بیشتر، فراهم کند . خوشوقتانه جشنواره ریازان روسیه با همکاری یونیمای جهانی برای تسهیل شرکت نمایشگران عروسکی امکانات مناسبی را فراهم کرده است .

وی افزود: حضورو تلاش نمایشگران عروسکی و خانواده تئاتر عروسکی ایران در سالیان اخیر درصحنه های داخلی و جهانی فعالیت های درخشانی را از خود به نمایش گذاشته وعلاوه بردر اختیارداشتن چهار کرسی در مرکز یونیمای جهانی، یکی از کشورهایی است که بیشترین اعضا را داشته و در زمینه برگزاری جشنواره های بین المللی و سمینارهای پژوهشی همکاری و تعاملاتی را نیز داشته است . یونیمای ایران ضمن ترجمه طرح مذکور آمادگی خود را برای مشارکت هر چه بیشتر نمایشگران ایرانی دراین جشنواره اعلام داشته و بر حسب وظیفه و مسوولیت حمایتی خود آماده هر گونه همکاری است.

دوره آموزشی مذکور از ۶ تا ۹ سپتامبر برابر با ۱۵ تا ۲۸ شهریور در کنار جشنواره برگزار خواهد شد . زبان مورد استفاده دراین دوره انگلیسی است .

علاقمندان و واجدین شرایط می بایست در ویدئویی کوتاه به این پرسش که از این رزیدانسی چه اهداف و انتظاری دارند ؟ پاسخ داده و دلیل شرکت خود را به سایت [email protected] تا ۳۰ آوریل برابر با ۱۰ اردیبهشت ماه ارسال کنند.

متقاضیان همچنین می‌بایست فرم تقاضای شرکت دراین دوره آموزشی را از سایت https:google/forms/pu۴eGhbaiskfwi اخذ کرده و به سایت بالا بفرستند.