بعدی
like
علی رغم اعلام حسین انتظامی در برنامه شهر فرنگ که جشنواره های وابسته به ارشاد باید ظرف ۴۵ روز عملکرد خود را منتشر کنند

جشنواره های فیلم فجر،حقیقت و فیلم کوتاه پس از گذشت چند ماه هنوز شفاف سازی نکرده اند!

‏. ‏(‏۵-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

دبیران جشنواره های فیلم فجر،حقیقت و فیلم کوتاه، چرا هنوز روشنگری نکرده اند،آیا پشت پرده اتفاقی افتاده است که مردم نباید از آن آگاه باشند؟

آرت کافه-سیدرضااورنگ:آقای حسین انتظامی،شما در برنامه شهرفرنگ،اغلب به جای پاسخ مستقیم به سوال های روشن آقای مدقق مجری برنامه،بحث را به حاشیه برده و زمانی که باید شفاف صحبت می کردید این کار را نکرده وهمواره سعی داشتید ذهن مجری و مخاطب را از موضوع اصلی منحرف کنید.
وقتی از شما به عنوان سرپرست سازمان سینمایی سوال شد، چرا در مورد جشنواره های فیلم فجر،حقیقت و فیلم کوتاه این شفاف سازی انجام نشده، اعلام کردید، به دلیل اینکه این جشنواره ها متعلق به وزارت ارشاد و سازمان سینمایی است،هر کدام از نهادهایی که این جشنواره ها را برگزار کرده اند، بعد از خاتمه جشنواره ،باید خودشان به طور مستقل ظرف ۴۵ روز مداخل و مخارج بودجه و هزینه ها را اعلام کنند! آقای انتظامی،الان یک سال از جشنواره فیلم فجر و چند ماه از برگزاری جشنواره های فیلم کوتاه و حقیقت گذشته است،چرا این نهادها هنوز شفاف سازی نکرده و عملکرد خود را منتشر نکرده اند؟!چرا از آنها نخواسته اید این کار را انجام دهند؟شما در مقابل مجری برنامه و میلیون ها بیننده گفتید جشنواره های متعلق به سازمان سینمایی باید به طور مستقل و ظرف ۴۵ روز صورت دریافت ها و هزینه ها را منتشر کنند،چرا پس از گذشت ماه ها هنوز منتشر نکرده اند،چرا آنها را وادار به این کار نکرده اید؟آقای مدقق ماخوذ به حیاست و مراعات شما را به عنوان مهمان برنامه نگه داشت،برای همین موضوع را پیگیری نکرد.
الان روشن به همه پاسخ دهید این کارشکنی چرا صورت گرفته و شما چرا با کارشکنان هنوز برخورد نکرده اید؟!شما گفتید حق مردم است تا این حقایق را بدانند،چرا برای یک بار هم که شده آنان را به حق شان نمی رسانید؟
دبیران جشنواره های فیلم فجر،حقیقت و فیلم کوتاه، چرا هنوز روشنگری نکرده اند،آیا پشت پرده اتفاقی افتاده است که مردم نباید از آن آگاه باشند؟
شعار دادن آسان است،اما عمل کردن بسیار سخت.برای همین است که اکثر مدیران در ایران جای عمل کردن،شعار دادن را پیش می گیرند.
الان شما سرپرست سازمان سینمایی هستید و اعلام کرده اید از شفاف سازی حمایت می کنید،همین امروز با دبیرانی که در انتشار عملکرد جشنواره های شان اهمال کرده اند برخورد کنید!
مورد دیگر اینکه در برنامه اعلام کردید منتقدان و نخبگان بیایند به شما کمک کرده و مشاوره بدهند،کی از آنان کمک خواسته اید؟چند دفعه با آنان تماس گرفتید بیایید جلساتی بگذاریم برای بهتر اداره کردن سازمان سینمایی و زیرمجموعه های آن؟شما و مدیران سابق و اسبق سازمان سینمایی یا معاونت سینمایی،فقط چند نفر خاص را دور خود جمع کرده و می کنید،بعد آن را در بوق و کرنا می کنید که ما با سینمایی ها و اهالی رسانه مشورت کرده و برای اصلاح امور به نتیجه رسیده ایم!اگر این مشاوران انتصابی،کارایی داشتند و به شما و روسای سابق و اسبق مشاوره خوب می دادند که اوضاع سینمای ایران این گونه بحرانی نبود!چرا نمی خواهید با نیروهای کارکشته و با تجربه مشورت کنید؟چرا یک بار از آنان مشورت نمی گیرید یا لااقل جلسه نمی گذارید؟
آقای انتظامی، شما با نیت خیر پا پیش بگذارید،مطمئنا نخبگان واقعی سینما و عرصه رسانه به دعوت شما پاسخ مثبت خواهند داد،مگذارید اطرافیان شما از این مهم جلوگیری کرده و به قول معروف رای شما را بزنند!


یادداشت سیدرضااورنگ برنامه شهر فرنگ حسین انتظامی حمیدرضامدقق