بعدی
like
محمدآفریده:

گویا پشت پرده عده ای تصمیم به خراب کردن سقف این سینما گرفته اند!

‏. ‏(‏۱-‏مرداد-‏۱۳۹۸)

بازی از روال عادی و منطقی خارج شده و همه به دنبال حل مشکل خودشان هستند .

هرچند سازمان سینمایی تاکید کرده است همه تهیه کنندگان به اتحاد رسیده و زیر یک سقف جمع شوند،اما با وجود اختلاف نظر های بیشمار بین صنوف این حرفه،بعید به نظر می آید برخی از صنوف و تهیه کنندگان شمشیرهای آخته جنگ را پایین آورده و در نیام صلح قرار دهند!
در همین رابطه نظر محمد آفریده مدیر خوشنام و تهیه کننده سینما را جویا شده ایم که در ادامه می خوانید:


سینما محمد آفریده سازمان سینمایی تهیه کنندگان اتحاد

محمد آفریده در جواب سوال آیا اتحاد واقعی تهیه کنندگان شکل می گیرد؟یعنی اختلافات را فراموش می کنند و زیر یک سقف می نشینند؟توضیح داد:انشاءالله، امیدوارم. ما ملتی هستیم که به امید زنده ایم. برای زیر سقف نشستن باید همدل و همراه و باگذشت بود.سینمای ما مدت هاست که به خاطر مسائل و موضوعات به شدت غیر فرهنگی و حب و بغض های بیشمار، نشستن کنار هم را به شدت سخت یا شاید غیر ممکن کرده است،اما تا بخواهید اکثریت روبه روی هم می ایستند و همدیگر را تکذیب می کنند، گویا پشت پرده عده ای تصمیم به خراب کردن سقف این سینما گرفته اند.

وی درباره موانع بر سر راه این اتحاد گفت:منافعی که دیگر منافع جمع و همه نیست و این جزو بزرگ ترین موانع است. بازی از روال عادی و منطقی خارج شده و همه به دنبال حل مشکل خودشان هستند .آنان که باید به فکر حل مشکلات همه باشند، فقط به فکر گذراندن امروز و امشب هستند و فرداها به دست آینده سپرده شده است.

آفریده راهکار یک پارچه شدن صنف تهیه کنندگان را عدالت دانست و افزود:بهترین راهکار در این شرایط سخت و حساس، عدالت است. اگر در توزیع امکانات عدالت در نظر گرفته شود و همه فعالان و تلاشگران این حوزه جدای از تنوع نگاه ها و سلیقه های مختلف کنارهم و برخوردار از مواهب این کشور و این انقلاب باشند، همه می توانند به اتحاد تهیه کننده های سینما امیدوارتر و به زیر سقف قرار گرفتن آنان اطمینان داشته باشند.

او در جواب سوال آیا به واقع سینمای ایران حدود ۳۰۰ تهیه کننده کاربلد دارد؟گفت:یقینا جواب سوال شما خیر است ،اما تا وقتی ما همه مسائل را باهم نبینیم ممکن است دچار اشتباه و یا خدای نکرده خسارت بشویم. چون بسیاری از قوانین ما تابع شرایط زمانی و آمد و رفت آدم ها و گرایشات آنان هست ،به همین خاطر بسط و قبضی که تعداد اعضای تهیه کننده پیدا کرده است بخشی از آن درست و بخشی نادرست است .