بعدی
like
در دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت

صدابردار هرتزوگ کارگاه نقش صدا و موسیقی در سینمای مستند رابرگزار می‌کند

‏. ‏(‏۵-‏آذر-‏۱۳۹۷)

اریک اشپیتزر مارلین صدابردار مطرح سینما و همکار ورنر هرتزوگ در پروژه‌‌های مستند الماس سفید و چرخ زمان، کارگاه نقش صدا و موسیقی در سینمای مستند را همزمان با برپایی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار خواهد کرد.

به گزارش آرت کافه، این کارگاه برای ۲۰ و ۲۱ آذرماه پیش‌بینی شده است. اشپیتزر در روز اول این کارگاه، فیلم «الماس سفید» ورنر هرتزوگ را همراه با پشت‌صحنه این فیلم مستند به نمایش گذاشته و سپس درخصوص ضبط صدای سر صحنه، ویژگی‌های تکنیکی، بایدها و نبایدها صحبت می‌کند. برنامه روز دوم این کارگاه هم تدوین صدا، فیزیک و ویژگی‌های روانشناختی، طراحی صدا و موسیقی- خاستگاه فرهنگی است.


سینما جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اریک اشپیتزر مارلین   ورنر هرتزوگ

وی در طول بیش از ۱۵ سال زندگی در شهر نیویورک برای HBO، NBC و شبکه‌های معتبر دیگری کار کرده و با پروژه‌های موسیقی متعددی در Hit Factory و خوانندگان مطرحی چون بوریس اسپرینگستین همکاری داشته است. او چند فیلم مستند از جمله داستان جان لنون The John Lennon Story و پروژه مایک اُلدفایلد Mike Oldfield Project را نیز کارگردانی کرده است.

همکاری اشپیتزر و هرتزوگ، منجر به ساخت فیلم‌های مستندی از جمله فیلمی در ارتباط با سقوط یک هواپیما در جنگل‌های کشور پرو به نام «بال‌های امید»، «کینسکی محبوب‌ترین دشمن من» که مستندی درباره‌ی کلاوس کینسکی بازیگر آلمانی فیتزکارالدو است و «کالاچاکرا- چرخ زمان» اشاره کرد که تحت شرایط سختی در هند و تبت فیلمبرداری شد.

پروژه‌های بین‌المللی که او صدابرداری سر صحنه، طراحی صدا و موسیقی آن را بر عهده داشته عبارتند از: استالین- خدای قرمز به کارگردانی فدریک باکر، بوکس کوبا Boxeo Cuba ساخته فردریک منتیس و مستندهای «چرخ زمان» و «الماس سفید» ورنر هرتزوگ که در کشور گویان ساخته شد و در آوریل ۲۰۰۵ به اکران درآمد. اشپیتزر هم‌چنین ساخت موسیقی متن و کارگردانی پشت‌صحنه پروژه‌ی «گویان» هرتزوگ را بر عهده داشته است. در سال ۲۰۱۰ هم برای فیلم «رویاهای گمشده» هرتزوگ در جنوب فرانسه کار کرد که در فرمت سه‌بعدی برای یک پروژه هالیوودی فیلم‌برداری شده است.

اریک اشپیتزر مارلین سابقه همکاری با یانوش کامینسکی فیلمبردار مشهور پروژه «فهرست شیندلر» را نیز دارد. او عضو آکادمی جایزه بین‌المللی موسیقیGrammy نیز هست.
دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ با دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.