بعدی
like
حسن توکل نیا:

وزارت ارشاد با برخی از رانت ها کنارمی آید

‏. ‏(‏۱۱-‏مرداد-‏۱۳۹۸)

مسوولان ما به هرکس که زورشان می رسد قانون را برایش پیاده می کنند و به کسی زورشان نمی رسد برای او تبصره ساخته و مدارا می کنند .

مشکل اکران فیلم ها در سینماهای ایران با وجود داشتن فرمولی ساده،همچنان برای تهیه کنندگان و وزارت ارشاد دردسر آفرین است.عده ای عقیده دارند باندهای سینمایی همه چیز را در اختیار دارند و با نفوذ خویش اکران سینمای ایران را در دست گرفته و به دیگران اجازه عرض اندام نمی دهند.وزارت ارشاد نیز در این زمینه موضعی خنثی و انفعالی دارد.پیرامون این موضوع نظر حسن توکل نیا تهیه کننده سینما را جویا شده ایم که در ادامه می خوانید:


سینما حسن توکل نیا وزارت ارشاد اکران رانت سینمادار

حسن توکل نیا درباره راهکار اکران عادلانه فیلم ها گفت:ما برای نظارت براکران عادلانه فیلم ها کمیته ایی داریم ،ولی بعضا این کمیته مماشات کرده و با همه صاحبان فیلم برخورد یکسان ندارد.درواقع کسی را برای این کارنداریم که مانندحضرت علی(ع)حافظ عدالت باشد واز روز جزا بترسد.

وی در جواب سوال چرا وزارت ارشاد قاطعانه با سینماداران درخصوص اکران ناعادلانه فیلم ها برخورد نمی کند؟ توضیح داد:چون وزارت ارشاد با برخی از رانت ها کنارمی آید و صله وغیر صله می کند.به طورکلی مسوولان ما به هرکس که زورشان می رسد قانون را برایش پیاده می کنند و به کسی زورشان نمی رسد برای او تبصره ساخته و مدارا می کنند که روز جزا خدا به فریادشان برسد!

توکل نیا درباره کم کاری برخی از دفاتر تولید گفت:اکثراین دفاتر سینمادارهم هستند(رانت) و بدین واسطه اعتباری(به صورت حباب) نیز به مرور به دست آورده اند. اگرکسی فیلمش را به اینها ندهد به نوعی ۳۰درصد اکرانش ازبین رفته است!

او به سوال چرا وزارت ارشاد براساس تاریخ صدورپروانه نمایش، فیلم ها را به نوبت اکران نمی کند؟چنین پاسخ داد:به نظرم دیگرزمان نوبت بندی برای فیلم ها تمام شده است.الان عرضه وتقاضا حرف اول را می زنند،ولی وزارت ارشاد می بایست اشخاص صالح را برای نظارت بر این۴ مورد انتخاب کند که علی وار کار خود را انجام دهند و پشت آنها نیز بایستد.
@nasrodinmolla