بعدی
like
انتقاد احد آزادی‌خواه از فیلم «قصر شیرین»:

سینمای ایران باید مروج نشاط عمومی و امید به آینده باشد

‏. ‏(‏۱۵-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است سینما باید به گونه‌ای جلو رود که مروج نشاط عمومی، امید به آینده و زندگی باشد.

به گزارش آرت کافه به نقل از خانه ملت،احد آزادی‌خواه که در جشنواره فیلم فجر «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی را دیده است، درباره آن گفت:این فیلم را یکی از کارکشته‌های سینمای ایران ساخته که دارای ژانر اجتماعی و تم آسیب‌های اجتماعی است ،ولی من به این گونه ژانرها منتقدم، زیرا کشور نیاز به امید و نشاط بیشتر و آرامش خانواده‌ها دارد.


سینما  احد آزادی‌خواه   قصر شیرین  مجلس جشنواره فیلم فجر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: معمولا سینما و فیلمسازان باید به گونه‌ای جلو روند که بیشتر مروج نشاط عمومی، امید به آینده و امید به زندگی باشد و ادبیاتی از این قالب را برگزینند.

وی ادامه داد:«قصر شیرین» اگرچه گویای یک آسیب خاموش و پنهانی موجود در جامعه بود و توجه به نوع‌دوستی و فداکاری در آن مشاهده می‌شد ،ولی برداشت آزاد بیینده، مخصوصا با توجه به بی‌توجهی پدر به فرزند، دارای حس ناراحت‌کننده‌ای بود که در شرایط کنونی صلاح نیست که در کشور ترویج پیدا کند.

آزادی‌خواه خواستار معتدل‌تر شدن این‌گونه فیلم‌ها و آثار شد و افزود: اگرچه شخصیت اصلی فیلم سیر رو به تعالی دارد و نوع‌دوستی در فیلم دیده می‌شود ،اما این حس کمرنگ و درک آن سخت است؛ در حالی که حس بی‌توجهی به فرزند و پایمال کردن حقوق اولیه آنها در فیلم، پررنگ و این امر خطرناک است.

وی تاکید کرد: دو نگاه در حوزه بررسی آثار جشنواره فیلم فجر وجود دارد؛ یک نگاه تخصصی که منتقدان، هنرمندان و صاحبان ظرفیت سینما به آن می‌نگرند، ولی حس دوم، برداشت نگران‌کننده‌ای است که بیننده نگاه می‌کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فیلم «قصر شیرین» را رد نمی‌کنم، ولی معتقدم برداشت آزاد و اجتماعی از فیلم، حس نگرانی و فاصله بین فضای خانواده را می‌گوید.