بعدی
like

۱+۲۰نمره حسین انتظامی در درس دیکته!

‏. ‏(‏۲۵-‏شهریور-‏۱۳۹۸)

رییس سازمان سینمایی چیزی نمی نویسد،بلکه هرچه را مشاور اعظم به او دیکته می کند،عمل کرده و نتیجه عمل را منتشر می کند.بنده به دیکته او نمره ۱+۲۰ می دهم!

ملانصرالدین را گفتند:رییس سازمان سینمایی در تمام مصاحبه هایش،به خصوص دو گفت و گوی اخیرش با تلویزیون و یک خبرگزاری،مدام حرف های تکراری را به سمع و بصر خاص و عام رسانده و می رساند،علت چیست؟
ملانصرالدین گفت:در گذشته درس مهمی بود که امروز به آن املا می گویند.معلمی چوب به دست یا بدون آلات کتک،مطالبی را از روی کتاب فارسی دیکته می کرد و دانش آموزان آن را بدون سوال می نوشتند.سپس دیکته ها را جمع کرده و به آن نمره می دادند.اگر کسی نمره بالا می گرفت تشویق نمی شد،اما اگر نمره اش قابل قبول نبود،کتک مفصلی به او دیکته می کردند!خدا را شکر بنده دیکته ام خوب بود و همیشه نمره خوب می گرفتم،اما حسین انتظامی دیکته اش بسیار بهتر است،زیرا به ما دیکته می کردند و فقط می نوشتیم،اما رییس سازمان سینمایی چیزی نمی نویسد،بلکه هرچه را مشاور اعظم به او دیکته می کند،عمل کرده و نتیجه عمل را منتشر می کند.بنده به دیکته او نمره ۱+۲۰ می دهم!
گفتند:چرا ۲۱؟
گفت:گاهی دیکته کنندگان برای کمک به دیکته نویسانی که نمره شان به ۲۰ نمی رسید،به بهانه خط خوب یا تمیز نویسی نمره آنان را ارتقا می دادند.چون حسین انتظامی بسیار دیکته پذیر است و تمام موارد دیکته شده را خوب حفظ کرده و مو به مو بیان می کند،نمره اش غیر از ۲۰ نمی تواند باشد.بنده به عنوان حسن انجام کار و اجرای دقیق و بند بند تمام دیکته ها،یک نمره اضافه دادم تا ذخیره ادامه دوران کاری اش باشد!
گفتند:مصاحبه های رییس سازمان سینمایی بسیار ملال آور و مانند پخش فوتبال غیر زنده ایرانی است،اصلا جذاب نیست و خبرنگار و منتقدی را جذب نمی کند،مانند یخی است که زمستان در گریبان آدم می اندازند!
گفت:وقتی حرف از دل و ذهن خودش بیرون نیاید و تنها دیکته حفظ شده مشاور اعظم و دیگران را انتقال دهد،می خواهید چه جذابیتی داشته باشد؟!بنده خدا حرف های خودش نیست که از دلش بربیاید و بر دل دیگران بنشیند!خدایی حافظه بسیار خوبی دارد که موارد بیشمار دیکته شده را می تواند چنین حفظ کرده و در مصاحبه های تلویزیونی، همه را بدون کم و کاست و حتی بدون جا انداختن یک «واو» تحویل مخاطب دهد!
بی شک حکم هایی که تاکنون تایید و امضا کرده را نیز دیگران افرادش را انتخاب و نامه شان را نوشته اند،به جز دو مورد که خودش انتخاب کرد و حکم داد،اولی حکمی برای رفیق گرمابه و گلستانش و دیگری برای یکی از آشنایان خانوادگی!
گفتند نظرتان در باره دو مصاحبه ای که رییس سازمان سینمایی به بهانه روز سینما انجام داد چیست؟
گفت:به نظر می آید خبرگزاری مورد اشاره به واسطه ارتباط نزدیک با یکی از افراد مورد وثوق حسین انتظامی،سوال ها را حداقل یک ماه پیش از مصاحبه در اختیار دیکته گویان سازمان و مشاور اعظم قرار داده اند تا با دقت و ظرافت بهترین دیکته را نوشته و برای حفظ و ارائه تحویل رییس سازمان سینمایی دهند تا وی به کمک حافظه فوق العاده اش همه را حفظ کرده و بدون کم و کاست ارائه دهد که الحق به خوبی از عهده برآمد،احسنت!با اینکه مصاحبه مفصلی بود،اما نکته یا حتی کلمه و حرفی را نیز از قلم نینداخت و جا به جا نگفت!
در مصاحبه تلویزیونی چون سوال ها را در اختیار قرار نداده بودند،بنده خدا حسین انتظامی مجبور شد شب و روز را بر خود حرام کرده و تمام مواردی که فکر می کرد در این برنامه پرسیده شود را حفظ کرد و به خوبی از عهده برآمد و با زرنگی به خورد مخاطب داد!با تمام زحمتی که کشیده بود،اما گفت و گو ها جذاب و دلنشین نبود و مانند همیشه هیچ تاثیری روی اهالی رسانه و سینما نگذاشت!
اینکه چرا در روز سینما با وجود خبرگزاری ها و روزنامه های مختلف،این رسانه را برای دیدار و مصاحبه انتخاب کرده،بنده به هیچ وجه نمی دانم!!!
گفتند:چرا حسین انتظامی با خبرنگاران و منتقدان کارکشته و مستقل گفت و گو نمی کند؟
گفت:اول اینکه مشاور اعظم به او اجازه نداده و نمی دهد!دوم اینکه خبرگان عرصه رسانه که به جایی وابسته نیستند،هرگز نخواند گذاشت حسین انتظامی با خیال راحت و مطمئن فقط محفوظاتش را روی دایره بریزد،بلکه ذهن او را با سوال ها و نکته سنجی هایی که سهمگین تر از هوک چپ و راست در بوکس است، مورد اصابت قرار می دهند تا کنترل خود و کلامش را از دست داده و مدام دسته گل به آب دهد!
@nasrodinmolla